Biale fotele :bow :bow :bow :bow :bow :bow
[O2] Szum, buczenie z przodu, tylko przy skręcie w lewą stro
Zwiń
X
-
[O2] Szum, buczenie z przodu, tylko przy skręcie w lewą stro
Witam,
proszę o pomoc w diagnozie dziwnego dźwieku. Jadąc do przodu, wystarczy tylko lekko skręcić kierownice w lewą stronę, aby z okolic lewego przedniego koła dotarł dziwny dźwięk, jakby szum, buczenie lekkie chrobotanie. Nie jest to dźwięk metaliczny. Wystarczy koła ustawić ponownie na wprost i cisza. W prawą stronę przy skręcie też cisza...
-
-
Czyli obstawiacie na bank łożysko, tylko nie wiadomo które. Jaki jest przybliżony koszt łożyska, wymiany?
Skoro skręcasz w lewą stronę i huczy.... to stawiam na prawe łożysko przednie.Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
pokemon50, jeżeli chcesz pojeździć spokojnie i długo po wymianie to kup łożysko FAG (tylko takie kupuje do swojego autka, ponieważ montują takie fabrycznie, ta firma produkuje również łożyska do samolotów więc o czymś to świadczy) Koszt to ok 200 zł + wymiana 50 zł, no chyba że chcesz się sam pobawić
Komentarz
-
-
Tak jak pisałem, podobnie jak koledzy stawiam na prawe łożysko.
Koszt to 70-200zł za stronę za części w zależności od producenta plus jakieś 50 zł robocizna. Raczej nie rób tego sam, jeśli tego nie robiłeś, bo jeśli coś pójdzie nie tak, to będziesz musiał dołożyć na ustawienie zbieżności. No i przed wymianą weź gościa z warsztatu, niech posłucha tego szumu z Tobą.
Powodzenia.Pozdrawiam,
Jacki
Komentarz
-
-
Zasada jest taka:
1. Gdy przy skręcie w prawo dźwięk się uspokaja, a przy skręcie w lewo nasila to do wymiany jest prawe łożysko
2. Gdy przy skręcie w prawo dźwięk się nasila, a przy skręcie w lewo uspokaja to do wymiany jest lewe łożysko.
2 jest sprawdzona przeze mnie, ponieważ dzisiaj jestem po wymianie łożyska w lewym kole.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ahmed799Zamieszczone przez kabanosJa już przetestowałem w kilku samochodach i zawsze tak było.
Gdy dociążysz felerne łożsyko(skręt w przeciwnym kierunku) łożysko zacznie głośniej huczeć, buczeć czy tam szumieć. Jak odciążysz felerne łożysko(skręt w tą samą stronę) to hałas się uspokoi. Zaznaczę tu, że słychać to w mierę dynamicznie pokonywanych zakrętach, inaczej może faktycznie mylić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ahmed799kabanos, niby tak jest jak piszesz i zawsze sie tym sugerowałem aż do ostatniej usterki łozyska kiedy to zgłupialem czy to na 100% łożysko bo wlasnie w zakretach nic bardziej nie szumialo. No ale generalnie jest jak piszesz.
[ Dodano: Sro 10 Sie, 11 13:54 ]
Ja zazwyczaj łożyska doprowadzałem do takiego stanu, że nie miałem wątpliwości :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanosZamieszczone przez ahmed799Zamieszczone przez kabanosJa już przetestowałem w kilku samochodach i zawsze tak było.
Gdy dociążysz felerne łożsyko(skręt w przeciwnym kierunku) łożysko zacznie głośniej huczeć, buczeć czy tam szumieć. Jak odciążysz felerne łożysko(skręt w tą samą stronę) to hałas się uspokoi. Zaznaczę tu, że słychać to w mierę dynamicznie pokonywanych zakrętach, inaczej może faktycznie mylić.
Komentarz
-
Komentarz